~PeNajA KuRanG RaSMi~

Monday, October 18, 2010

Penarik Balikkan....


Saya selaku admin untuk blog ini,
Ingin menarik balik entry yang lalu.
Bila Pendidikan Dimanipulasi dan Dimonopoli....
Atas sebab telah mencetus pertelingkahan sesama manusia.

Perkara ini terpaksa dilakukan bukan kerana saya mengalah dengan tomahan yang telah saya lalui.
Sebaliknya untuk memuat naik entry yang lebih hangat pada lain masa.
Lantas membidas dan memperjuangkan hak asasi manusia sejagat.

Terima Kasih atas komen yang diberikan.
Perhatian anda amat saya hargai dan saya ambil sebagai pendapat yang positif dari beberapa segi yang akan saya pertimbangkan.
Sekian.. Salam..
.BUDAK.

5 comments:

babynewbies said...

apemende nie..
da tules tules jela..
delete ape lan?
sohai host la..haha

Year One said...

kene remove laa..
tp da save da.. rmai sgt jutawan segera yg mengamuk..
malas nk layan..

Zari Effendi eDATA said...

Salam...

Terima kasih kerana dah remove artikel anda... nasihat saya mantapkan ILMU anda sebelum menjatuhkan hukum... sila berjumpa saya dan dapatkan salinan Laporan Panel Syariah kami sebelum buat apa2 kenyataan. Panel Syariah kami, adalah org yg diiktiraf kepakaran dan ilmunya oleh BANK NEGARA MALAYSIA... Ramai org di luar Industri MLM tidak memahami dunia MLM sebenar tetapi dah buat telahan yg pelbagai.. dan kdg2 hanya dgn mendengar kisah kekecewaan org yg gagal, lantas mereka membuat kenyataan... kenapa tidak dilihat dan dinilai kisah kejayaan & kekayaan org2 MLM lain... byk2 kan membaca buku2 MLM dan nilaikan dgn ILMU sebelum membuat kenyataan yg boleh mengguris hati org lain yg x berdosa... kami adalah insan yg sebenar2nya memperjuangkan Industri MLM bukan SKIM PIRAMID, SKIM CEPAT KAYA @ SKIM PELABURAN HARAM (Online @ Offline) yg telah byk menipu org Melayu terutamanya yg nak sgt Cepat Kaya tp MALAS USAHA...

Sekian. Terima kasih

Year One said...

Salam En. Effendi eDATA..

Sy mengambil kenyataan encik sebagai satu langkah positif untuk memajukan diri dan masyarakat lainnya. Semua komen yg en.effendi berikan amat professional dan berkaliber berbanding komen-komen dari pihak lain dan itu amat sy sanjungi.

Maaf kalau artikel yg lalu agak keterlaluan namun sy hanya memberi pandangan saya yang mahukan sistem portal Score A ini di berikan secara percuma atau dengan kata lain mempunyai nilai membantu semua golongan dari yang tinggi sampai yg terendah. Ya mungkin lepas ni eDATA boleh mula mengkaji balik sistem mereka, mungkin adakan sistem yg percuma dengan sekali yuran pendaftaran, dan terus boleh digunakan sampai bila-bila dengan mengurangkan atau mentiadakan beberapa perkara seperti animasi-animasi dan sebagainya. Untuk pengguna pekej yang sedia ada, ada ciri-ciri tambahan yang lain mungkin. Ini pada sy mungkin lebih boleh diterima oleh semua pelajar dari golongan yatim dan fakir miskin dan bukan sekadar ibu bapa yang berkemampuan.

Ya mungkin dari dasarnya pihak tuan ingin menjalankan perniagaan yang baik, tp perniagaan ini mengamalkan sistem lapisan, mungkin ada kesilapan dari pihak bawah yang mungkin membuat ramai kurang senang dengan cara mereka melakukan perniagaan ini.

Fartor saya menulis bukan sebab saya bencikan MLM, tp kerana saya tidak sanggup pendidikan diperlakukan sebegitu. Cukup untuk saya lalui kepayahan untuk mendapatkan wang untuk belajar. Dan saya mengharapkan perniagaan SCORE A ini bukan sekadar keuntungan dan perniagaan, tp belas ikhsan dan pemberian kepada rakyat dalam bentuk pendidian yg baru.

Sekain. Salam....

Anonymous said...

hahaha.pd pendapat sy sistem MLM adalah sama sahaja dgn sistem piramid dimana upline akan mendapat komisyen dari downline.

namun begitu.sy berpendapat ketidakpuasan Budak mungkin berasal dari apa yang telah diperkatakan oleh rakannya dan kerumitan Score A ini.

di sini sy ingin memaklumkan sy sendiri pernah mecuba program tersebut(2003/2004 - PMR) dan saya akui ianya bagus.namun begitu tidak pula waktu ibu saya membelinya beliau terpaksa pergi ke sebarang kursus atau daftar menjadi ahli.

pd pendapat saya bukankah lebih baik jikalau dipasarkan secara direct selling?saya berpendapat cara ini lebih direct dan tidak mungkin adanya sebarang kesulitan dari segi agama berkenaan halal haramnya.namun begitu tidak dapat dinafikan.direct selling = less profit berbanding MLM.

dari apa yg saya fahami.satu soalan ingin ditujukan.
memberi ilmu disamping membuat duit atau mencari duit disamping memberi ilmu?fikir2kan.

disini saya ingin memohon maaf atas pihak2 yg mungkin telah tersinggung tentang artikel ini sehingga artikel ini menjadi pisang goreng panas.

yang benar,
Susaiput.