~PeNajA KuRanG RaSMi~

Tuesday, June 22, 2010

Tiada Lagi Dinding Itu...


Tiada lagi dinding bermural sepanjang laluan menghala ke simpang empat Jln Pudu.
Laluan yg kerap aku guna tok pergi ke Times Square, ke hentian puduraya, dan ke arah pusat bandar yg laen mase mula2 belajar hidup di Kuala Lumpur. Antara jln2 pertama yg aku teroka bersama motor WAVE 125 tersayang.

Tak tahu la mane silap nyer pembangunan, penjara PUDU yang mat saleh selalu ckp, "This Is One Of The Historic Building In Malaysia" dirobohkan sbb kerana ingin memberi laluan kepada pembangunan lain dan pelebaran Jalan.

Penjara ni betol2 depan bangunan Times Square, mmg selalu sesak jugak lagi2 kalau waktu puncak. Tapi, Tak patot kan nk musnahkan bangunan yang berdiri lama kat situ. Mmg la dah tak berguna tp nk mcm ne, dah kerajaan putuskan tok robohkan.

Serius aku terkesan jugak, sbb dulu, asal masuk KL je, agak2 mcm da sesat, msti aku crik lek penjara tuh.. Sbb dia ade 4 simpang yg leh hubung mane2 tmpt len. Terutama jln nk balik Uniten. Ni lpas ni da tak de lagi bangunan tu, aku tak tau la pe yg akan gantikan tempat tu nanti.. Pape pon harapan aku cme 1, sediakan la jalan berturap yg rata dan selesa. Letih aku nk tuka rim moto asik bengkok je masuk lubang sane sini kat area jln pudu tuh.

No comments: